PANDEMIA DA COVID-19 COMO HOLOFOTE PARA PRÁTICAS DA EDUCAÇÃO INFANTIL
PERSPECTIVA DE EDUCADORAS DE UMA INSTITUIÇÃO MUNICIPAL DE RECIFE
DOI:
https://doi.org/10.33148/CES25954091V36n2(2021)2020Abstract
The educational sector was strongly impacted by covid-19 pandemic. Beyond public policy’s throwback of the current government that devalues the education and its professionals in a pandemic context, the social differences become even more evident. The child Education that has been seeking self-assert for decades as a modality with its own specificities has its curriculum brutally threatened for the remote work proposal that put in check the interactions and plays which are at the heart of pedagogical practice. The article proposes to report the experience lived in a municipal center for early childhood education while reflecting about tensions that permeate teaching practice. Supported by authors such as Batthyány (2020), Campos (2020), Corsaro (2011), Maudonnet (2019), Morin (2000) and others, the debate evokes the political act (FREIRE, 1993) to listen to the children’s voices even in a pandemic context and in a contradictory direction, fight for the respect to childhood and its completeness.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Autor, concedendo à revista o direito de primeira publicação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém e retém os direitos autorais. Os mesmos concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.