JORNAL EGBL NEWS
Uma oportunidade de escrita para o ensino e aprendizagem da Língua Portuguesa
DOI:
https://doi.org/10.33148/ces.v39i2.2479Abstract
This article addresses the teaching practices of the Portuguese language, carried out through the Pedagogical Residency Program, with 6th-grade students from the Governor Barbosa Lima Reference School for Elementary and Secondary Education. The residency program subproject is entitled “Reading, comprehension, and textual production: multiliteracy and multimodality in new discursive practices.” The object of study was textual genres in the journalistic-media field, with the creation of the school newspaper EGBL News. The methodology involves a qualitative approach, with bibliographic research, analyzing the skills and competencies established by the National Common Curricular Base (BNCC). The article highlights the importance of teaching Portuguese contextualized in its uses. Thus, it concludes that the production activity carried out with well-defined objectives succeeds in improving students’ writing skills and reflection on the language.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Autor, concedendo à revista o direito de primeira publicação

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém e retém os direitos autorais. Os mesmos concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.