FULL-TIME SCHOOLS IN PERNAMBUCO
CURRICULUM IN DEBATE
DOI:
https://doi.org/10.33148/CESV38n2(2023)2191Abstract
The article discusses the curricular concept that is present in the Program called Reference School from the state of Pernambuco, whose objective is the implementation of full-time high schools. It covers about 40% (463) of the public schools in the state. For this analysis we used a methodological resource, a bibliographic research was carried out, which culminated in the identification of twelve academic works (theses and dissertations). We classified between optimistic perspectives (based on functionalist and human capital theory) and critical approaches (marxists). The first group praised the Program: the management of results and the developing the skills of individuals to enter the job market, following a corporate culture. On the other hand, Marxist works point out the contradictions of a formation that claims to be integral, but restricts itself to contributing to the reproduction of capitalism.
KEYWORDS: Education. Full-time school. High school. Pernambuco.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Autor, concedendo à revista o direito de primeira publicação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém e retém os direitos autorais. Os mesmos concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.