PISO SALARIAL PROFISSIONAL NACIONAL E PANDEMIA
O QUE MUDOU NAS CONDIÇÕES DO TRABALHADOR DOCENTE EM PERNAMBUCO
DOI:
https://doi.org/10.33148/CES25954091V36n2(2021)1974Abstract
One of the expressions of the value attributed to work is through salary, career and working conditions. The (Piso Salarial Profissional Nacional - PSPN) for professionals in the public teaching of Basic Education, created in 2008 in response to the demand for valuing teaching work. This article starts from an excerpt from the Doctoral thesis and aims to analyze the implementation of the PSPN Law in the state network of Pernambuco, in an attempt to understand the extent to which the teaching worker was valued and how the covid-19 pandemic influenced this aspect. As considerations, the advancement of the category's struggle with the approval of the law, but essential challenges such as the construction of attractive and viable career plans, with policies that support such as the encouragement of postgraduate training, in addition to updating and gaining real floor.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Autor, concedendo à revista o direito de primeira publicação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém e retém os direitos autorais. Os mesmos concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.