A CONTRIBUIÇÃO DO GESTOR ESCOLAR PARA A FORMAÇÃO DE ALUNOS LEITORES
A HORA DO CONTO DENTRO DA BIBLIOTECA
DOI:
https://doi.org/10.33148/CES25954091V36n2(2021)1996Abstract
The article presents elements for the discussion about the contribution of the school manager to the training of student readers, with an alternative to storytelling. The general objective is to perceive the contribution of school managers in the training of student readers, encouraging reading within the Library. It makes some considerations with the bibliography on reading and training of student readers, the role of the manager in the school library and storytelling within the library. In addition, it presents the data and analysis of information after applying a questionnaire, as well as the results obtained and the conclusion of the research with relevant information that aim to contribute to the optimization of the research.
Keywords: Reading. Storytelling. School Manager. Library.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Autor, concedendo à revista o direito de primeira publicação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém e retém os direitos autorais. Os mesmos concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.