O ENSINO REMOTO E A MECANIZAÇÃO DO TRABALHO DOCENTE
DOI:
https://doi.org/10.33148/CES25954091V36n2(2021)1985Abstract
The text aims to discuss, briefly, the issues involving remote teaching developed during the COVID-19 Pandemic, in an intrinsic relationship with the mechanization of teaching work, and under the control of market decisions in this pandemic period, in which some groups benefit from these difficulties to implement a project of destructuring the already precarious public education, under the command of international organizations and corporations focused on the sale of curricular inputs. This is a bibliographical research, with a qualitative approach and concludes that in view of the situation experienced, teachers develop activities in a mechanized way, because they have before them the machine, but only as a simple artifact of mechanized production mechanizing and reacting mechanically, as well as most students, considering that they become only an element of the process, losing, in part , the essence of teaching work and its nature.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Autor, concedendo à revista o direito de primeira publicação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém e retém os direitos autorais. Os mesmos concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.